051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو و بهینه سازی سایت 6 آگوست 2018

سئو کلاه خاکستری چیست؟

پرستو بخشی پرستو بخشی

سئو کلاه خاکستری چیست؟

برخلاف تصور خیلی ها سئو کلاه خاکستری چیزی بین سیاه و سفید نیست. و روش های بهینه سازی اش را اگر گوگل متوجه شود وب سایت را جریمه میکند.
میدانید که سئو به سه بخش تقسیم میشود

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

سئو تکنیک های متفاوتی دارد که ان دسته از تکنیک های قانونی ان در دسته سئو کلاه سفید قرار میگیرند و تکنیک های غیرقانونی ان در دسته ی سئو کلاه سیاه قرار میگیرند.

اما سئو کلاه خاکستری چیست؟

 

بنا به گفته  ی جان اندرو یکی از متخصصان سئو،سئو کلاه خاکستری چیزی بین سیاه و سفید ان نیست. بلکه دارای تکنیک هایی است که اگر گوگل متوجه ان شود سایت را جریمه میکند.

اگر از این تکنیک بطور حرفه ای استفاده شود میتواند کاملا موثر باشد ولی با کوچکترین اشتباه سایت شما مورد جریمه ی گوگل قرار میگیرد. بدین منظور نمیتوان اطمینان داشت که از این تکنیک ها بتوان نتیجه صدرصد گرفت. اگر به درستی استفاده شود میتواند همانند سئو کلاه سفید موثر واقع شود.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

بدین منظور این تکنیک ها اهمیت دارند که اگر اصولی از انها استفاده شود به سرعت و با هزینه ی کم باعث افزایش رتبه میشود. اما یئو کاران باید همیشه اطلاعات خود را بروز کنند چون گوگل هرساله الگوریتم هایش تغییر میکنند و تکنیک های سئو کلاه خاکستری بیشتری را شناسایی میکنند و در لیست جریمه قرار میدهند.

تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه خاکستری

1. خرید دامین

دامین های زیادی وجود دارند که یا منقضی شده اند یا قیمت آن ها خیلی کم می باشند و  مطالبی دارند که با سایت شما در یک جهت است. میتوانید این ادمین ها را خریداری فرمایید و از مطالبشان استفاده کنی. میتوانید به کلمات کلیدی سایت خود که در مطالب ان ها است لینک دهید.حتی شما میتوانید در این سایت جدید مطالبی اضافه کنید و به سایت خود لینک دهید.  لازم به ذکر ایت که باید از یه موضوعی اطمینان حاصل فرمایید ان هم این است که این ادمین ها مورد جریمه گوگل قرار نگرفته باشند.

2. حساب های شبکه های اجتماعی جعلی درست کنید

البته این کار غیر اخلاقی است. شما چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید و سپس تحت این عنوان و فعالیت در آن ها، اقدام به گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره می کنید. البته این کار را هم می توانید از طریق شبکه های خود نیز انجام دهید.

3. طراحی مجدد سایت

طراحی مجدد سایت تکنیک مفیدی است به این  دلیل که کد ها و دستورات تغییر میکنند و گوگل ان را به عنوان محتوای جدید میشناسد و برای همین است که برای ان ارزش قائل میشود. این تکنیک از سمت متخصصان سئو پیشنهاد میشود.

سئو کلاه سیاه

4. ایجاد کامنت

یکی از بهترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری ایجاد کامنت در دیگر سایت ها و حتی سایت خودتان ولینک دادن به بخش های مختلف سایت است. اگر به درستی از ان استفاده شود میتواند کاملا موثر واقع شود. اما گفته نماند این تکنیک هم مانند دیگر تکنیک ها اگر ماهرانه استفاده نشود بهدا گوگل ممکن است ان ها را شناسایی کند و جریمه کند،مخصوصا اگر صاحب ان سایت کامنت ها را اسپم کند.

5. بک لینک دادن به سایت خود

این تکنیک شدیدا توسط گوگل نفی شده اما بعضی از صاحبان سایت ها با سایت های دیگر تبادل لینک انجام میدهند. این تکنیک روش های مختلفی دارد یکی ازاین روش ها معرفی کردن یکدیگر در پست های خود است. سئو کلاه خاکستری مانند راه رفتن در لبه ی پرتگاه است. اگر ماهرانه اجرا نشود عواقب بدی به دنبال دارد.

6. کلیک برروی دکمه های شبکه های اجتماعی

به نوعی یک تکنیک قدیمی شناخته میشود. کاری که در این روش انجام میشه این است که با IPهای مختلف، برروی مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار داده اید، کلیک کنید تا وارد سایتتان شوید.

7. به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان

این روش در متن های کوتاهی که کمتر از 1000 کلمه هستند استفاده میشود. اگر متن بلند باشد گوگل به سرعت ان را میابد و جریمه اش میکند. این روش به این صورت است که، کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی وداخلی به کار می برند و در متن خود هیچ اشاره به آن نمی کنند.

8. قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری

این روش مانند تکنیک شماره 5 است. اما با این تفاوت که شما به صاحبان سایت ها هزینه ای را میدهید و انها لینک شما را در خبر نامه ی خود قرار میدهند.

  • روش های زیادی دیگری هم وجود دارد مانند
  • مانند پول دادن به دیگر سایت ها برای قرار دادن لینک ها
  • فروم ها و دایرکتوری هایی که فقط اجازه بک لینک می دهند و شما هم باید لینک سایتشان را در سایت خودتان قرار بدهید

نتیجه میگیریم که، استفاده از سئو کلاه خاکستری اگه ماهرانه و توسط افراد حرفه ای انجام شود میتواند کاملا موثر واقع شود، حتی می توان از تکنیک های سئو کلاه سیاه هم استفاده کرد فقط باید مراقب باشیم که  از خط قرمز گوگل عبور نکنیم.

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.
طراحی سایت شرکت ساختمانی

طراحی سایت شرکت ساختمانی

بازار بساز و بفروش همیشه در تمام نقاط دنیا، داغ و حیاطی بوده است . همچنین عوامل ساخت و ساز در این عرصه ی مهم، به روش های سنتی به دنبال مشتریان خود هستند . اما عده ای از این افراد غافل از روش های نوین برای پیشرفت کسب و کار به مرور زمان مشتریان […]

راهنمایی برای موفقیت در سئو -بخش 2

راهنمایی برای موفقیت در سئو -بخش 2

همانطور که گفتیم عوامل زیادی میتواند موفقیت در سئو شما را راهنمایی کند.اما پیرو آموزش ها و ذکر نکاتی که در بخش قبل در رابطه موفقیت در سئو بیان کردیم . شما باید موارد زیر را هم با دقت مانند بخش قبل مطالعه کنید تا بتواند تاثیر بیشتری برای موفقیت شما در سئو داشته باشد […]

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل است که شما با کمک آن می توانید یک وبسایت حرفه ای در حوزه های مختلف بسازید.  برای داشتن وب سایتی با روش قالب آماده حتما به یاد داشته باشید که نمی توانید خودتان دست به کار شوید بلکه باید از متخصص این کار استفاده نماییم. این ذهنیت را از […]

انتقال سایت از جوملا به وردپرس بخش3

انتقال سایت از جوملا به وردپرس بخش3

این مطلب در ادامه ی بخش اول و دوم مقاله ی ” انتقال سایت از جوملا به وردپرس “ نوشته شده است . در بخش اول و دوم به این موضوعات پرداختیم : برای انتقال سایت از جوملا به وردپرس در مراحل اول باید یک وب سایت وردپرسی ایجاد کنید و سپس یک افزونه نصب […]

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.