051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » شبکه های اجتماعی » آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 1
آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 1
شبکه های اجتماعی 26 جولای 2020

آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 1

افسانه آشفته افسانه آشفته

آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی بخش 1

با پیشرفت روز افزون اینترنت و رواج و گسترش شبکه های اجتماعی اینکه بدانیم با چه تکنیک هایی می توانیم در این شبکه ها موفق شویم و آموزش هایی را در این زمینه کسب کنیم بسیار مهم است و باید به دنبال آموزش هایی باشیم تا موفقیت ما را در زمینه شبکه های اجتماعی تضمین کند تا این بهبود و موفقیت در این شبکه ها بتواند راهی را برای ایجاد کسب و کار پر رونق ایجاد کند مار با شبکه های اجتماعی و یاد گیری تکنیک های استفاده از آنها می توانید در تجارت خود موفق تر شویم

اولین گام آموزش شبکه های اجتماعی

مدیریت زمان است شما باید زمان خود را مدیریت کنید زمان خود را مدیریت کنید شاید یکی از مهم‌ترین راه‌کارهایی که در استفاده صحیح شبکه‌های اجتماعی به شما کمک بسیاری می‌کند؛ مدیریت زمان است. بسیاری از افراد ساعت‌ها زمان خود را بدون هیچ دلیلی صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بدین شکل نه‌تنها از این شبکه‌ها استفاده صحیحی ندارند بلکه از تمام‌ کارهای روزمره و بااهمیت خود نیز جا می‌مانند؛

شبکه

اما اگر در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مدیریت زمان داشته باشید به‌راحتی می‌توانید به تمام‌ کارهای خود رسیدگی کرده و درعین‌حال از شبکه‌های اجتماعی به‌درستی استفاده کنید. به‌عنوان‌ مثال خود را مجبور کنید که بیشتر از یک ساعت در شبکه‌های اجتماعی پرسه نزنید و این زمان را مدیریت کنید، درصورتی‌که به زمان تعیین‌ شده پایبند بودید برای خود جایزه تعیین کنید و اگر به این زمان پایبند نبودید می‌توانید خودتان را با ایجاد محدودیت‌ در کارهایی که دوست دارید، تنبیه کنید. اگر به‌تنهایی نمی‌توانید زمان خود را در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنید می‌توانید از خانواده و یا دوستان خود کمک گرفته و از آن‌ها بخواهید بر برنامه‌ریزی شما نظارت کنند.

همیشه آنلاین نباشید!

یکی از روش‌هایی که به استفاده بهتر شما از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند این است که زمان کم‌تری را در اینترنت سپری کنید. نیازی نیست همیشه آنلاین باشید، زمانی هم برای سایر امور بگذارید.

حساب‌های کاربری خود را محدود یا یکپارچه کنید!

نیازی نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید، هرکدام از شبکه‌های اجتماعی که به نیازها و علایق‌تان نزدیک‌تر است را انتخاب کرده و حداکثر در دو شبکه اجتماعی حضوری فعال داشته باشید. علاوه بر اینکه می‌توانید حساب‌های کاربری‌تان را یکپارچه کنید و با ارسال یک پست در یکی از شبکه‌های اجتماعی آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که این اجازه را به شما می‌دهند تا حساب‌های کاربری خود را یکپارچه کنید.

مفید باشید!

در شبکه‌های اجتماعی مطالب و تصاویر را کپی نکنید، سعی کنید خودتان عکاسی کنید، مطلب جمع‌آوری کنید و نظرات خود را در صفحه خود منعکس کنید، با دیگر کاربران به بحث و تبادل‌نظر بپردازید و در کل خودتان تولید محتوا کنید. فراموش نکنید شبکه‌های اجتماعی جایی برای تبادل‌نظر و نشان دادن استعداد و عقاید شماست نه اینکه عقاید و نظرات دیگران را کپی کنید. با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، هم خودتان استفاده صحیح‌تری از این ابزار مجازی دارید و هم در چشم دوستان و دنبال کنندگان‌تان کاربر حرفه‌ای‌تری به نظر می‌آیید.

حرفه‌ای باشید!

شبکه

سعی کنید علاوه بر شبکه‌های اجتماعی مشهوری همچون اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های حرفه‌ای‌تری نیز عضو شوید. شبکه‌های اجتماعی که به آینده شغلی و تحصیلی شما کمک بسیاری می‌کنند و می‌توانید از کاربران آن‌ها مشاوره بگیرید.

از به اشتراک‌گذاری پست‌های توهین‌آمیز خودداری کنید

پست‌های شما بر روی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر منعکس‌کننده‌ی نوع تفکر و شخصیت شماست. وقتی شما نظر و دیدگاه خود را در مورد موضوعی به اشتراک می‌گذارید، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دیدگاه شما ممکن است موجب ناراحتی شخص یا گروه خاصی بشود. به محتوای پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید توجه داشته باشید. هر پست می‌تواند نشان‌دهنده‌ی طرز فکر و نگاه شما به محیط پیرامون‌تان باشد، پس اگر برای یافتن کار یا معرفی محصول خود در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنید، باید بدانید که گذاشتن پست‌هایی که بیشتر جنبه‌ی سیاه‌نمایی و منفی‌بافی دارد، ممکن است موجب دلسرد شدن کارفرمایانی شود که در فضای مجازی به دنبال یافتن یک کارمند خلاق هستند، چون هیچ‌کس دوست ندارد با یک فرد منفی‌باف که مدام در حال غر زدن و شکایت کردن است، کار کند.

دوستی‌ها ممکن است به خاطر گذاشتن کامنت‌ها و پست‌های توهین‌آمیز از بین برود، پس از نوشتن و گفتن حرف‌هایی که ممکن است دوستان‌تان را ناراحت کند،‌ ‌اجتناب کنید. همچنین از گذاشتن پست‌هایی که ممکن است به صورت مبهم به یک اتفاق خاص اشاره ‌کند نیز دوری کنید؛ زیرا گاهی همین مسئله باعث برداشت‌های متفاوت کاربران می‌شود و ممکن است کامنت‌هایی گذاشته شود که جز ایجاد دلخوری و ناراحتی در میان فالوئرها و از بین رفتن دوستی‌ها، هیچ سودی برای‌تان ندارد.

شبکه

همۀ ما بنا بر نقش و موقعیتی که در جامعه داریم، چه به صورت امر شخصی یا جنبۀ شغلی، باید واجد رویکردی حرفه‌ای باشیم. در هر حال، ملزم به تبعیت از ارزش‌ها و هنجارها هستیم و برای حضور و مشارکت در بافت و ساختار اجتماعی از ظرفیت‌ها و امکانات شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم‌. این فرصت بی‌نظیری است برای دربرگیری اجتماعی بالا به منظور برقراری تعاملات مفید و به‌هنگام، فراگیرسازی اجتماعی دیدگاه‌ها، محصولات و خدمات در محیطی که مبادله و نشر پیام با سرعتی فوق‌العاده تأثیری برجسته برجای می‌گذارد.

هر شبکۀ اجتماعی قواعد و منطق خاص ارتباطی و تعاملی خود را دارد

اثرگذاری و نتیجه‌بخشی در اشتراک‌گذاری پیام در هر شبکه متناسب با نیاز و هدف‌گذاری هر کمپین متفاوت خواهد بود‌.
اگرچه این شبکه‌های ارتباطی می‌توانند خیلی مفید باشند و ارتباطات اجتماعی را به صورت آنلاین و آفلاین ترویج نمایند اما استفاده از آن‌ها ممکن است باعث دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما نیز بشود. اگر با اطلاعات و موضوعات حساس سر و کار دارید و می‌خواهید که از سرویس‌های یک شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنید، مهم است که در مورد مشکلات امنیتی و حریم خصوصی مربوط به آن‌ها، کاملا آگاه باشید.
قبل از این که از هر شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنید، خیلی مهم است در مورد این که چگونه این شبکه‌ها می‌توانند به شما آسیب بزنند، اطلاعات داشته باشید و سپس گام‌های لازم برای حفاظت خود و افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید را بردارید.

جهت مشاهده ادامه مطالب اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید!
افسانه آشفته

افسانه آشفته

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.
عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش سوم

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش سوم

گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از یک سری فاکتور ها استفاده می کند و شما هم برای این که بتوانید سئوی سایتتان را بهبود ببخشید باید این موارد را بدانید . به عبارتی شما باید تمامی عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل را بشناسید و به صورت صحیحی از ان ها در […]

قوانین ایمیل مارکتینگ

قوانین ایمیل مارکتینگ

از این جایی که ایمیل مارکتینگ یک شیوه ی عالی برای بازاریابی اینترنتی است پس باید برای این که بتوانید ان را به درستی انجام دهید همه چیز را راجب به ان بدانید . از جمله : تعریف کلی ایمیل مارکتینگ، تاریخچه ی ایمیل مارکتینگ، مزایای ایمیل مارکتینگ، ویژگی های محتوای ایمیل مارکتینگ، اهداف ان […]

همه چیز در مورد طراحی سایت با php بخش 2

همه چیز در مورد طراحی سایت با php بخش 2

در بخش اول این مقاله به، تعریف زبان برنامه نویسی php، شرح حقایقی در مورد طراحی سایت با php و قدرت زبان برنامه نویسی php پرداختیم . اما در این بخش می پردازیم به شرح انواع فریم ورک های php . قبل از این که به شرح انواع فریم ورک های php بپردازیم باید به […]

نقش طراحی گرافیک در سئو

نقش طراحی گرافیک در سئو

در مقالات قبلی راجب به اهمیت طراحی گرافیک وب سایت در طراحی سایت و سئوی سایت، خدمت شما کاربران عزیز توضیحاتی داده ایم . در این مقاله قصد داریم تا در مورد نقش طراحی گرافیک در سئو با شما مخاطبان عزیز صحبت کنیم . از ان جایی که گرافیک یک وب سایت اولین برخورد کاربران و […]

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.