051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » تکنیک های سئو » برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2
برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2
تکنیک های سئو, سئو و بهینه سازی سایت 7 مارس 2020

برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

پرستو بخشی پرستو بخشی

برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا قسمت 2

در حال حاضر وب سایت های زیادی در عرصه ها و حوزه های متفاوت و گسترده ای در اینترنت درحال فعالیت هستند . همین موضوع باعث شده تا بحث رقابت نیز در فضای مجازی باز شود . تمامی وب سایت های رقیب سعی می کنند تا به هر نحوی که شده خودشان را بالا ببرند و از رقیبان خود پیشی بگیرند . این جا وظیف یک سئو کار و متخصص است که بتوانند وضعیت وب سایت خودش را به بالاترین درجه و رتبه برساند . لازمه ی این کار برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا است . در بخش اول به موضوعات مهمی پرداختیم .

از جمله این موضوعات :

  • برسی اطلاعات لازم برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا
  • فاکتور های موثر در اعتبار وب سایت
  • و ابزار هایز که می توانید از آن ها کمک بگیرید

همان طور که در بخش اول این مطلب گفتم برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بر اساس مجموع سئوی خارجی و سئوی داخلی انجام می شود . پس باید تمامی فاکتور ها را برسی کنید و در نظر داشته باشید . برای مطالعه بخش اول این مطلب اینجا کلیک کنید .

در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه زمانی نیاز است که اعتبار وب سایت خودتان و رقیبانتان را برسی کنید .

چه زمانی نیاز است تا به برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا بپردازید ؟!

ممکن است این موضوع بار ها برای شما رخ داده باشد که نسبت به وضعیت وب سایت خودتان احساس کنجکاوی کرده باشید . برسی کردن وضعیت وب سایت به طور حتم به شما دید درستی از فعالیت هایی که برای سئوی خارجی انجام داده اید خواهد داد . اما این اطلاعاتی که به دست می آید زمانی می تواند سودمند و اثر بخش باشد که برای مقایسه با رقبا از آن استفاده شود . آنالیز و برسی اعتبار وب سایتتان در موارد زیر به شما کمک شایانی خواهد کرد .

  • پیشی گرفتن از رقبا
  • خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

پیشی گرفتن از رقبا

یکی از مهم ترین کاربرد های بررسی اعتبار وب سایت،‌ آنالیز رقبا است . اجازه دهید تا این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان شفاف تر کنم .

تصور کنید که می خواهید در عبارتی مانند “ خرید لپ تاپ ” جایگاه کسب کنید . اولین کاری که باید انجام دهید این است که این عبارت را در گوگل جیست و جو کنید . حال یک لیست از تمام وب سایت هایی که به عنوان نتایج جست و جوی شما ظاهر شدند و از رتبه و جایگاه مناسب و بالایی برخوردار هستند تهیه کنید . بعد از این که لیست مورد نظر را تهیه کردید باید تک تک وب سایت ها را مورد برسی قرار دهید . اعتبار تک تک آن ها را برسی کنید و با وب سایت خودتان مقایسه کنید . اگر اعتبار دامنه آن ها پایین است یا نمره اسپم بالایی دارند یعنی شما شانس زیادی برای رقابت با آن ها و کسب جایگاه بهتر دارید .

در بخش قبلی راجع به اعتبار دامنه و نمره اسپم توضیح دادیم . جالب است که بدانید :

SEO Theory

اعتبار دامنه

اعتبار دامنه اولین بار توسط وب سایت Moz معرفی و تعریف شد . اعتبار دامنه یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ است ولی نباید به آن نگاه خوب و بد داشته باشیم . در واقع نمی توان گفت فرضا اعتبار دامنه بالای ۵۰ خوب است یا زیر ۳۰ بد است . این فاکتور معمولا برای مقایسه دو سایت مورد استفاده قرار می گیرد و باید برای تعیین بهتر و بدتر مورد استفاده قرار گیرد .

نمره اسپم

نمره اسپم نیز توسط وب سایت MOZ معرفی شده است . نمره اسپم عددی بین ۰ تا ۱۷ است که همان طور که در بخش قبل گفتیم در عمل درصد احتمال اسپمر بودن آن سایت را نشان می دهد . برای مثال :

  • اگر نمره اسپم یک سایت بین ۰ تا ۴ باشد یعنی احتمال اسپمر بودن آن کمتر از ۷.۵ درصد است .
  • اگر این نمره بین ۵ تا ۷ باشد این احتمال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود .
  • اگر نمره اسپم یک سایت ۸ باشد به احتمال ۵۶ درصد اسپمر خواهد بود .
  • برای نمره ۹ این احتمال به ۷۲ درصد می رسد .
  • نمره های اسپم ۱۳ به بالا یعنی که این سایت بدون شک یک سایت اسپمر است .

خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی

یکی از راه کار ها برای سئو و بهینه سازی وب سایت خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی است . به کمک این روش ها شما می تونید بک لینک های باکیفیت و ارزشمندی را برای وب سایتتان دریافت کنید . از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا خرید کنید زیرا تاثیر مثبت بسیار زیادی خواهند داشت .

در مقالات بعدی حتما راجع به ابزار های رایگان که می توانید برای برسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا از آن ها استفاده کنید پیشنهاد های خوبی برایتان آماده می کنم . از دیگر مقالات ما حتما دیدن کنید . از مانی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید از شما بسیار سپاس گزارم . درضمن فراموش نکنید که نظرات و دیدگاه های خود را با ما درمیان بگذارید . :)

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.
آموزش تهیه نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین

آموزش تهیه نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین

در بخش های قبلی از سری مقالات آموزش صفر تا صد وردپرسراجب به تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس و اهمیت آن و همچنین روش های آن توضیحاتی را خدکت شما کاربران عزیز بیان کردیم برای مطالعه ی آن بخش می توانید به انتهای همین مطلب مراجعه کنید و بر روی لینک داده شده کلیک کنید […]

بهترین اپلیکیشن های کاربردی Adobe

بهترین اپلیکیشن های کاربردی Adobe

گرافیک یک موضوع مهم و بسیار کاربردی است و به همین دلیل نیز نرم افزار های زیادی برای استفاده و طراحی های ان، ساخته شده است . تعداد بی شماری از این نرم افزار ها را حتی به صورت رایگان می توانید در اینترنت دریافت و نصب کنید . اما موضوع مهمی که در این […]

چگونه میزبان وب انتخاب کنیم

چگونه میزبان وب انتخاب کنیم

اینکه شما یک ارئه دهنده خدمات مناسب و قابل اعتماد میزبانی وب را استفاده کنید و آن را انتخاب کنید یک راه ورود آنلاین یا همان ورود به دنیای اینترنت است به خصوص اگر کسب و کار تجار ی را راه اندازی می کنید که حتما باید میزبان وب را انتخاب کنید میزبان ها فواید […]

طراحی سایت با پرستاشاپ

طراحی سایت با پرستاشاپ

طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت مشهد هر کدام با استفاده از ابزار های زیادی انجام می گیرد که با دیگر طراحی سایت ها می تواند تفاوت های بارزی داشته باشد . در طراحی وب سایت فروشگاهی از سیستم های مختلفی استفاده می شود که برخی از آن ها مانند پرستاشاپ و ووکامرس شناخته شده […]

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.